Press Release Details

Rettelse - Meddelelse om ordinær generalforsamling

04/11/2022

MapsPeople A/S | Indkaldelse til generalforsamling

MAY NOT BE PUBLISHED, DISTRIBUTED, OR SUPPLIED OR IN PARTICULAR, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN OR TO THE USA, AUSTRALIA, CANADA, OR JAPAN.

This announcement does not constitute an offering circular, Prospectus, or other offer document. No one should purchase or subscribe for any securities in MapsPeople A/S ("MapsPeople" or the "Company") except on the basis of information in the Prospectus published by the Company in connection with the Offering and admission of such securities to trading on Nasdaq First North Premier Growth Market Denmark ("First North"), which is available on the Company's website.

Company Announcement No. 4 - 2022

Aalborg, April 11th 2022

Ordinær generalforsamling i MapsPeople

Bestyrelsen indkalder hermed til den ordinære generalforsamling for MapsPeople A/S den: Tirsdag, 26. April 2022 kl 16:00 (dørene åbner kl 15:30)

Den ordinære generalforsamling afholdes hos:

Matrikel 1, Højbro Pl. 10, 1200 København K

1. Bestyrelsens beretning om selskabets virksomhed i det forløbne regnskabsår

2. Fremlæggelse af årsrapport med revisionspåtegning til godkendelse

3. Beslutning om decharge

4. Beslutning om anvendelse af overskud eller dækning af underskud i henhold til den godkendte årsrapport 5. Præsentation af og vejledende afstemning om vederlagsrapporten

6. Valg af bestyrelse

7. Valg af revisor

8. Eventuelle forslag fra bestyrelsen og/eller aktionærerne

a. Forslag om vedtægtsændring: ændring af koncernsprog

b. Forslag om vedtægtsændring: mulighed for afholdelse af generalforsamling på engelsk og udarbejdelse af dokumenter på engelsk

9. Eventuelt

Punkt 1 Bestyrelsens beretning om selskabets virksomhed i det forløbne regnskabsår

Punkt 2 Fremlæggelse af årsrapport med revisionspåtegning til godkendelse

Bestyrelsen foreslår, at årsrapporten for 2021 godkendes af generalforsamlingen.

Punkt 3 Beslutning om decharge

Punkt 4 Beslutning om anvendelse af overskud eller dækning af underskud i henhold til den godkendte årsrapport

Bestyrelsen indstiller til generalforsamlingen, at årets resultat overføres til næste år, og at der ikke udbetales udbytte for 2021.

Punkt 5 Præsentation af og vejledende afstemning om vederlagsrapporten

Bestyrelsen foreslår, at generalforsamlingen stemmer for vederlagsrapporten for 2021. Vederlagsrapporten er vedlagt i appendix I.

Punkt 6 Valg af bestyrelse

Bestyrelsen foreslår genvalg af Lars Henning Brammer, Christian Samsø Dohn og Rasmus Mencke. Lars Rønn træder ud af bestyrelsen.

Bestyrelsen foreslår som nyt bestyrelsesmedlem Jacob Bratting Pedersen. Nærmere beskrivelse af opstillede kandidat er vedlagt i appendix II.

Beskrivelse af bestyrelsen og dennes aktive poster er tilgængelig på selskabets hjemmeside.

Punkt 7 Valg af revisor

Bestyrelsen foreslår genvalg af selskabets nuværende revisor, Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab.

Punkt 8 Eventuelle forslag fra bestyrelsen og/eller aktionærerne

8.1 - Forslag om ændring af koncernsprog

Bestyrelsen foreslår at ændre selskabets koncernsprog til engelsk. Forslaget indebærer indsættelse af et nyt punkt 1.3 med følgende ordlyd:

Dansk:

“1.3 Selskabets koncernsprog er engelsk. Selskabsmeddelelser kan udarbejdes på engelsk, såfremt bestyrelsen måtte beslutte det.”

Engelsk:

“1.3 The corporate language of the Company is English. Company announcements are prepared in English, if decided so by the board of directors.”

8.2 - Forslag om forberedelse og afholdelse af generalforsamlinger på engelsk

Det foreslås, at generalforsamlinger skal kunne afholdes på engelsk, hvilket inkluderer, at generalforsamlings dokumenter skal kunne udarbejdes på engelsk.

Forslaget indebærer indsættelse af et nyt punkt 5.18 i vedtægterne med følgende ordlyd:

Dansk:

”5.18 Generalforsamlingen kan afholdes på dansk eller engelsk efter bestyrelsens beslutning. Alle dokumenter til brug for selskabets generalforsamlinger, herunder, men ikke begrænset til, indkaldelsen og forhandlingsprotokollen, udarbejdes på engelsk og i det omfang lovgivningen kræver det, på dansk.”

Engelsk:

”5.18 The general meeting may be held in Danish or English at the decision of the board of directors. All documents prepared for use in connection with general meetings, including but not limited to the notice and the minutes, will be prepared in English and to the extent required by law, in Danish.”

Punkt 9 Eventuelt

Vedtagelseskrav

Godkendelse, vedtagelse og valg i henhold til dagsorden sker ved simpelt stemmeflertal, jf. punkt 5.15 i vedtægterne og § 105 i selskabsloven, mens vedtagelse af forslagene i dagsordenens punkt 7 kræver tilslutning fra 2/3 af såvel de afgivne stemmer som af den på generalforsamlingen repræsenterede aktiekapital, jf. punkt 5.16 i vedtægterne og selskabslovens § 106, stk. 1

Aktionæroplysninger

MapsPeople aktiekapital udgør nominelt kr. 1.097.928, og hver aktie a nominelt kr. 0,02 giver én stemme på selskabets generalforsamlinger.

Alle dokumenter, som fremlægges forud for eller på generalforsamlingen, herunder selskabets årsrapport for regnskabsåret 2022, indkaldelsen med dagsorden og fuldstændige forslag, er tilgængelige på MapsPeoples hjemmeside, https://investors.mapspeople.com/governance/Annual-General-Meeting. Aktionærer kan forud for generalforsamlingen skriftligt stille spørgsmål til selskabets ledelse om årsrapporten for regnskabsåret 2022, om dagsordenens enkeltpunkter eller om selskabets forhold i øvrigt. Spørgsmål bedes sendt pr. e-mail til

GeneralMeeting@mapspeople.com . Selskabet kan vælge at besvare sådanne spørgsmål ved at gøre spørgsmål og svar tilgængelige på selskabets hjemmeside, https://investors.mapspeople.com/governance/Annual-General-Meeting

Aktionærer kan på selve generalforsamlingen mundtligt stille spørgsmål til selskabets ledelse om årsrapporten for regnskabsåret 2022, om dagsordenens enkeltpunkter eller om selskabets forhold i øvrigt.

Senest 11. april 2022 kl. 14.00 vil følgende materiale være tilgængeligt på selskabets hjemmeside, https://investors.mapspeople.com/governance/Annual-General-Meeting

1. Indkaldelsen

2. Oplysning om det samlede antal aktier og stemmer på datoen for indkaldelsen

3. De dokumenter, der skal fremlægges på generalforsamlingen

4. Dagsordenen og de fuldstændige forslag, og

5. Formularer til stemmeafgivelse pr. fuldmagt eller skriftligt ved brevstemme.

Registreringsdato, møde- og stemmeret

En aktionærs ret til at deltage i og afgive stemmer på den ordinære generalforsamling fastsættes i forhold til det antal aktier, som aktionæren er noteret for eller har anmeldt til indførelse i ejerbogen på registreringsdatoen, jf. punkt 5.9 i selskabets vedtægter. Registreringsdatoen i forhold til den ordinære generalforsamling er 19. april 2022

Adgangskort

For at kunne deltage i og udøve sine rettigheder på generalforsamlingen, skal en aktionær rettidigt have anmodet om adgangskort, der skal fremvises ved indgangen til generalforsamlingen. Tilsvarende krav gælder for fuldmægtige og en eventuelt medfølgende rådgiver, som tillige skal kunne fremvise behørig legitimation.

Adgangskort (herunder for fuldmægtige og ledsagere) kan bestilles indtil fredag den 22. april 2022, kl. 23.59 på en af følgende måder:

· Elektronisk via link på MapsPeoples hjemmeside

· Skriftligt ved brug af tilmeldingsblanket, der kan hentes på MapsPeoples hjemmeside, https://investors.mapspeople.com/governance/Annual-General-Meeting - Blanketten udfyldes og underskrives og sendes herefter per e-mail til GeneralMeeting@mapspeople.com.

Bemærk venligst, at adgangskort alene vil blive udsendt pr. e-mail og således ikke vil blive udsendt med almindelig postforsendelse. Bestilte adgangskort vil blive sendt til den e-mail- adresse, der er anført i forbindelse med tilmelding. Adgangskort skal printes og medbringes til generalforsamlingen, hvor stemmesedler vil blive udleveret ved indgangen i forbindelse med registrering af deltagelsen.

Fuldmagt

Aktionærer har mulighed for at give fuldmagt til MapsPeoples bestyrelse til at stemme på aktionærens vegne. Aktionærer kan alternativt lade sig repræsentere på generalforsamlingen ved en fuldmægtig. Fuldmagter kan afgives på én af følgende måder:

· Elektronisk via link på MapsPeoples hjemmeside:

· Skriftligt ved brug af fuldmagts-/brevstemmeblanket, der kan hentes på MapsPeoples hjemmeside, https://investors.mapspeople.com/governance/Annual-General-Meeting. Blanketten udfyldes, dateres og underskrives og sendes herefter pr e-mail til GeneralMeeting@mapspeople.com.

Fuldmagter skal fremsendes, så de er modtaget af MapsPeople, senest fredag den 22. april 2022, kl. 23.59

Aktionærer kan enten afgive fuldmagt eller brevstemme (jf. nedenfor), men ikke begge dele. Fuldmagter kan – i modsætning til brevstemmer – tilbagekaldes. Tilbagekaldelse af en fuldmagt kan ske til enhver tid. Fuldmægtige skal som betingelse for at få adgang til og kunne stemme på generalforsamlingen kunne fremvise adgangskort og behørig legitimation ved indgangen.

Brevstemme

Aktionærer har endvidere mulighed for at afgive stemmer pr. brev. Brevstemme kan afgives på én af følgende måder:

· Elektronisk via link på MapsPeoples hjemmeside:

https://investors.mapspeople.com/governance/Annual-General-Meeting gå til afsnittet ”Log på InvestorPortalen” og klik på knappen. Log ind med NemID, hvorefter du under fanen Generalforsamling kan brevstemme.

· Skriftligt ved brug af fuldmagts-/brevstemmeblanket, der kan hentes på MapsPeoples hjemmeside,https://investors.mapspeople.com/governance/Annual-General-Meeting. Blanketten udfyldes, dateres og underskrives og sendes herefter pr e-mail til GeneralMeeting@mapspeople.com.

Aktionærer kan enten give brevstemme eller fuldmagt (jf. ovenfor), men ikke begge dele. Brevstemmer kan – i modsætning til fuldmagter – ikke tilbagekaldes.

Brevstemmer skal være modtaget af MapsPeople, senest fredag den 22. april 2022 kl.10.00.

Persondata - GDPR

Oplysninger om hvordan MapsPeople A/S indsamler, behandler og beskytter personoplysninger henvises til selskabets informationsark vedrørende persondatabeskyttelse i forbindelse med Selskabets ordinære generalforsamling, som er tilgængelig på Selskabets hjemmeside https://www.mapspeople.com

Spørgsmål fra aktionærerne

Forud for den ordinære generalforsamling kan aktionærerne sende spørgsmål angående dagsordenen ved at sende dem skriftligt til selskabet på e-mail til GeneralMeeting@mapspeople.com.

MapsPeople A/S

Michael Gram, CEO