Press Release Details

Alimak Groups CFO Tobias Lindquist lämnar bolaget

11/25/2020

Tobias Lindquist har bestämt sig för att lämna rollen som CFO för Alimak Group. Bernt Ingman tar från och med imorgon, 26 november, över rollen som Interim CFO.

Tobias Lindquist kommer finnas fortsatt tillgänglig för att stötta en smidig överlämning under de kommande månaderna.

Tobias Lindquist började som finanschef på Alimak Group 2018.

”Jag vill tacka Tobias för hans engagemang och bidrag till vår resa på Alimak Group sedan han anslöt till bolaget i september 2018,” säger Ole Kristian Jødahl, vd Alimak Group.

Rekryteringsprocessen för att hitta en permanent CFO påbörjas omedelbart.

För mer information, vänligen kontakta:
Ole Kristian Jødahl, vd, +46 8 402 14 40
Mathilda Eriksson, Investor Relations and Group Communications Manager, +46 8 402 14 41

Om Alimak Group
Alimak Group är en världsledande leverantör av vertikala transportlösningar för professionellt bruk. Med en global räckvidd som sträcker sig över 100 länder erbjuder koncernen vertikala transportlösningar som tillför kundvärde genom ökad säkerhet, produktivitet och resurseffektivitet. Alimak Groups produkter och servicelösningar säljs under varumärkena Alimak, CoxGomyl, Manntech, Avanti och Alimak Service. Koncernen har en installerad bas på cirka 70 000 hissar, plattformar, servicehissar och byggnadsunderhållsenheter runt om i världen. Koncernen grundades i Sverige 1948 och har sitt huvudkontor i Stockholm, 11 produktions- och monteringsanläggningar i 8 länder och 2 300 anställda runt om i världen. www.alimakgroup.com