Press Release Details

Alimak Group får order för 36 bygghissar till USA

12/30/2020

Morrow Equipment har lagt en order med Alimak Group för 36 bygghissar och tillhörande accessoarer.

"Trots fortsatt utmanande marknadsförhållanden till följd av Covid-19 är vi glada att tillkännage denna order från Morrow för bygghissar som är baserade på vår beprövade teknik för att driva hållbarhet, effektivitet och ökad produktivitet inom byggbranschen", säger David Batson, affärsområdeschef för Construction Equipment på Alimak Group.

Morrow Equipment har sitt huvudkontor i Salem, Oregon och har anläggningar i hela USA och Kanada. Morrow har varit en långvarig ägare av en flotta med Alimak-utrustning, är det största tornkrans-företaget i Nordamerika och erbjuder lösningar till sin kundbas för att leverera både tornkranar och hissar.

”Som en del av vår fortsatta tillväxtstrategi kompletterar vår investering i Alimaks produkter vår omfattande flotta. Vi vet att Alimak är ledande inom teknik och kvalitet, och vi är glada att kunna utvidga denna relation ytterligare. Med stöd av Morrows system för morgondagens teknik, service och strategiskt baserade reservdelar i världsklass kan vi fortsätta erbjuda våra kunder den bästa utrustningen, som betjänas av de bästa människorna i branschen när vi utökar vår flotta. Morrow är erkänd som branschledare till följd av våra relationer med endast de bästa tillverkarna, som Alimak för vår hissflotta och Liebherr för vår tornkransflotta. Efter mer än 50 år i branschen fortsätter Morrow att sätta säkerhet och kvalitet främst i vårt arbete,” säger Peter Juhren, koncernchef Morrow Equipment.

För mer information, vänligen kontakta:
Ole Kristian Jødahl, vd, +46 8 402 14 40
Mathilda Eriksson, Investor Relations and Group Communications Manager, +46 8 402 14 41

Om Alimak Group
Alimak Group är en världsledande leverantör av vertikala transportlösningar för professionellt bruk. Med en global räckvidd som sträcker sig över 100 länder erbjuder koncernen vertikala transportlösningar som tillför kundvärde genom ökad säkerhet, produktivitet och resurseffektivitet. Alimak Groups produkter och servicelösningar säljs under varumärkena Alimak, CoxGomyl, Manntech, Avanti och Alimak Service. Koncernen har en installerad bas på cirka 70 000 hissar, plattformar, servicehissar och byggnadsunderhållsenheter runt om i världen. Koncernen grundades i Sverige 1948 och har sitt huvudkontor i Stockholm, 11 produktions- och monteringsanläggningar i 8 länder och 2 300 anställda runt om i världen. www.alimakgroup.com